Mongoliet :)

Hej hej :)
Nu har vi precis kommit till Mongoliet! Eller två timmar sedan nu. Tåget anlände 06.10 i Ulaanbaatar och vi har redan hunnit med att växla pengar, handla på en supermarket, fått information om det stora torget och nu har vi ätit frukostbuffe på ett hotell för 8000 turgrik = ca 50 kr. Nu ska vi snart ut till ett gearcamp ute i bergen, där ska vi vara till imorgon och sen ska vi tillbaka till storstaden och sova en natt till på hotell innan tåget går vidare mot Peking :)
Igår så spenderade vi ca 6 timmar vid gränsen Ryssland/Mongoliet, där hann jag och Andreas bestiga ett berg och gå en sväng i stan innan det var dags för passkontroll, det gick smidigare än förväntat, inga problem! Sen åkte vi i en halvtomma innan vi kom till den andra gränsstationen, där tog det "bara" 2,5 timmar :) Sen gick vi sova en god natts sömn innan vi skulle upp här kl 05.00.
Nu ska vi ut i bergen och rida på hästar och bo i hyddor :) Jag har lagt upp lite bilder på Facebook så ni kan ju gå in där och kolla om ni vill.
Ha de bra så hörs vi snart igen :)
Saknar er!! Kraaaam från iskalla Mongoliet :)

Kommentarer
Postat av: Martin

Om det blir för kallt så går det ju alltid bra med airag .... skall tydligen vara starkt och värmande :-)

2011-10-25 @ 12:26:11
Postat av: mia

Hej på er!!

Hoppas det inte gör för ont i baken - nu efter ridturen på de "små hästarna" :) och att ni haft en härlig natt i den mongoliska jurtan (?)

och jag hoppas ni vet vad airag är - det visste inte jag förrän jag googlade på det - låter inte för gott.....står nog över tror jag.

Hälsningar från ett inte så kallt Östersund!!

Kramar

2011-10-25 @ 21:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0