OBS!! Läs det undre inlägget först!

Så... Nu har vi kommit fram till kusten och havet efter ca 5 timmar på bussen, det gick Dick ganska fort då både jag och Andreas läste ut våra böcker idag :) Vi kan rekommendera munken som sålde sin Ferrari och Dan Brown, den förlorade symbolen. Men ja för att fortsätta på min berättelse; efter ToulSleng fängelset så gick vi till en marknad som kallas russian market, den var dock inte alls lika ordnad som tex de kinesiska marknaderna och det var ganska svårt att hitta i alla trånga gångarna. Efter ett tag så fick vi däremot syn på en "glaskupol" mitt i smeten, vi gick in och det var aircon, heaven om earth! Dom sålde ekologiska produkter från Kambodja, olika kallptessade oljor, tvålar, bodyskrub, kryddor, schampo, balsam m.m. Jag blev helt såld och köpte schampo, balsam, vildhonung, tre tvålar, råpressad cockosnötolja och tre olika salvor som hjälpte mot olika saker. Det bästa var att jag började prata med tjejen som jobbade där och frågade lite om hit länge företaget funnits m.m. Och om de exporterade någonstans, bara till thailand och Frankrike än så länge och hon som äger det är från schweiz och heter Emma. Jag fick hennes telefonnummer och funderar nu på att kanske börja importera produkterna, men vi får se. Jag fick idag reda på att produkterna förpackas i UK pga de ska uppnå alla lagar och regler, vilket gör det enklare. Efter den uppenbarelsen hittade Andreas ett par jeans och jag ett par shorts, detta dock på riktiga affärer. Middagen åt vi på en restaurang som heter friends och ger gatubarn en chans till i livet genom utbildning i olika arbetskategorier, och dom serverade jätte god och fantasifull mat. Så efter en full mage och ett sinne fullt av intryck och tankar gick vi hem och la oss :) Så...nu är vi alltså i Shianoukville söder om Phnom Phen och planerar att stanna här ca tre nätter innan vi drar vidare mot Vietnam igen, efter det flyger vi från Saigon till Bangkock den 4/12. Just ja, jag vill bara påminna att vi tyvärr inte kan lägga upp bilder på bloggen så det är Facebook som gäller, för er som inte har det (typ mamma och pappa ;) ) så kan ni ju be någon som har det att få kolla, vi försöker att uppdatera där hyfsat iaf! :) Nu ska vi ta en kall öl på vårat bungalow hotel. Hörs snart igen, när vi har något intressant att skriva. Kraaaam

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Hej på er!

Vill bara ge er en stor första adventskram från Göteborg så här på söndagen.

Vi väntar på den stora stormen som ska komma mot kvällen.. så länge får man äta vita pepparkakor och dricka julmust.sköt om er!!!!! kram Anna

2011-11-27 @ 13:52:25
Postat av: Faster Anna

Hej på er!

Vill bara ge er en stor första adventskram från Göteborg så här på söndagen.

Vi väntar på den stora stormen som ska komma mot kvällen.. så länge får man äta vita pepparkakor och dricka julmust.sköt om er!!!!! kram Anna

2011-11-27 @ 13:53:56
Postat av: FARMOR O FARFAR

Hej igen!

Ha en mysig advent på er.

Här är det full storm, så man får hålla i

hatten.

Kramar från oss i Sanden..

2011-11-27 @ 17:02:00
Postat av: Martin

Andreas, grattis på namnsdagen :-)

2011-11-30 @ 09:56:33
Postat av: Linnea (födelsedagsbarnet, (8år idag)

Hej och tack för telefonsamtalet på min födelsedag.

Massor av kramar,

Linnea

2011-12-01 @ 17:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0